منیزیوم

منیزیوم

منیزیوم

دکتر مریم طهماسبی | بهترین متخصص قلب

منیزیوم یک مینرال است که بدن برای حفظ سلامت خود به آن احتیاج دارد. این مینرال اثرات مهمی در بدن دارد مثلا تنظیم کارکرد عضلات و اعصاب، تنظیم سطح قند خون و فشارخون، ساخت پروتئین و استخوان و DNA.

میزان منیزیوم مورد نیاز

میزان منیزیوم مورد نیاز بدن، به سن و جنس بستگی دارد و به شرح زیر است :
از تولد تا ۶ماهگی : ۳۰ میلی گرم
از ۱۲-۷ ماهگی : ۷۵ میلی گرم
از ۳-۱ سالگی : ۸۰ میلی گرم
از ۸-۴ سالگی : ۱۳۰ میلی گرم
از ۱۳-۹ سالگی : ۲۴۰ میلی گرم
پسران ۱۸-۱۴ ساله : ۴۱۰ میلی گرم
دختران ۱۸-۱۴ ساله : ۳۶۰ میلی گرم
مردان : ۴۲۰-۴۰۰ میلی گرم
زنان : ۳۲۰-۳۱۰ میلی گرم
زنان‌حامله : ۴۰۰-۳۵۰ میلی گرم
زنان شیرده : ۳۶۰-۳۱۰ میلی گرم

غذاهای حاوی این مینرال

حبوبات، آجیل، غلات، سبزیجات سبز مثل اسفناج، شیر و ماست و محصولات لبنی، شکلات تلخ، آووکادو، موز، ماهی های گوشتی مثل سالمون.

چه کسانی احتمالا منیزیوم کمتری مصرف می کنند؟
مردان بیشتر از ۷۰ سال و دختران و پسران نوجوان، افرادی هستند که احتمالا مقادیر کمتری از این مینرال مورد نیاز خود را از غذا دریافت می‌کنند.
افراد زیر در خطر کاهش دریافت این مینرال قرار دارند :
افرادی که به بیماری های گوارشی مثل کرون و سلیاک مبتلا هستند.
بیماران با دیابت تیپ ۲.
افراد با مصرف مزمن الکل.
افراد مسن.

تداخلات منیزیوم

جذب بیس فسفونات ها ( که برای درمان پوکی استخوان مصرف می شوند)، در دستگاه گوارش، درصورتیکه بلافاصله قبل یا بعد از مکمل منیزیوم استفاده شوند، کاهش می یابد.
جذب آنتی بیوتیک ها درصورتیکه بلافاصله قبل و یا بعد از این مینرال مصرف شوند، کاهش می یابد.
داروهای دیورتیک یا ادرارآور، می‌توانند دفع منیزیوم از ادرار را کم یا زیاد کنند.
برخی داروهایی که برای ریفلاکس اسید معده و زخم معده توصیه می‌شوند، می‌توانند سطح این مینرال خون را کاهش دهند.
مصرف مقادیر بالای زینک می‌تواند جذب منیزیوم را مختل کند.

فواید منیزیوم

کاهش ریسک ابتلا به دیابت تیپ ۲ : منیزیوم به بدن در شکستن قند کمک می کند و احتمالاً میزان مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.
کاهش فشارخون بالا و بیماری قلبی-عروقی : برخی مطالعات نشان داده اند که مکمل های منیزیوم، فشارخون را اندکی کاهش می دهد و افرادی که منیزیوم بیشتری مصرف می‌کنند، ریسک بیماری قلبی و سکته مغزی کمتری دارند. البته به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز می باشد.
کاهش ریسک پوکی استخوان : منیزیوم برای سلامت استخوان ها ضروری است. افرادی که سطح بالاتری از منیزیوم دارند، دانسیته استخوان بیشتری دارند و ریسک پوکی استخوان و شکستگی در آینده کم می شود.

سردرد میگرنی

گاهی افرادی که سردرد میگرنی دارند، مقادیر کمتری منیزیوم در خون و بافت های خود دارند. مطالعات متعددی انجام شده است تا مشخص شود که آیا مکمل منیزیوم می‌تواند فرکانس میگرن را کم کند یا خیر. البته در این زمینه به مطالعات بیشتری نیاز می باشد.

دکتر مریم طهماسبی | instagram بهترین متخصص واریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + 2 =

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Open chat